Jag, en fiskare?

Var precis och fiskade i ån nedanför mig med morbror och bror.
Och jag hade ett mesigt kastspö för att lära mig att svinga och den tålde typ bara 0.5kg men inte trodde vi att jag skulle få fisk - och inte speciellt en 3kg:s gädda!!!!!
Jag fick panik, för vi skulle precis byta ställe och då drog jag in metet fort och satans vad det började dra (jag trodde att den bottnat) så ja ba neeej och sen började det plaska o jörgen o toffe ba "EN FIIISK DRAAAAAAA!", paniken bubblar fram och sen ilskan..
För den jävla gäddan lyckades ta med sig toffes bästa metegrejs och de som metet sitter i (kan ej fiske så bra^^)  så den åkte iväg med kroken i kinden! SÅÅÅÅÅÅ ARG!!!!!!!! Den var så förbannat stor, du skulle sett munnen på den - båda mina nävar fick nog plats i jäveln...
Snacka om tur i oturen

 
(Bild tagen från google.se för vi hann ej ta kort på min sötnos!)


Sen efter en stund - får jag napp igen.

Fast denna gången var det en liten aborre, och jag vet ej hur man ska göra när man fått fisk så jag försökte slänga upp den och på ngt sett hamnade den under bron och släpper greppet så den också plurrade i i vattnet igen!!!!!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH!!!!

Sen blev det inget fisk, så jag blev sur och gick hem.
Men jörgen och christopher fiskar än, och hoppas dom får ngn jävla fisk nu!
Jag har aldrig fått en gädda förut, speciellt inte en 3kg:are!!! åhhhh


(Bild tagen från google.se för vi hann ej ta kort på min andra sötnos!)

Nu kom dom hem från fisket, undra om dom fick något
Uppdaterar snart igen..

UPPDATERING;
Hepp, dom fick inga fiskar dom..

 
Efter jag förlorat gäddan, ser ju mer glad ut än lessen? haha


Jag och bror fiskar, först oseriösa sen seriösa ^^ (över och under)


Vattnet hade sjunkt as mycket sen igår , typ en meter eller något.
För man såg ej "ler plättarna" i vattnet igår tydligen..

 
Dom bygnaderna du ser på bilden är en snusfabrik och till vänster om det bor jag typ.


Xo Xo Rebecco
Xo Xo Rebecco

Kommentarer

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback