Resan i bild & text

God morgon Leute, sovit gott?
Det har jag, ingen mamma som har väckt mig klockan 9 på morgonen för att käka frukost på hotellet i värmen.
Okej, detta kommer garanterat bli ett långt inlägg med mycket text, men ska försöka prenta in några bilder också =)

Dag 1; Ondag
Klockan halv 8 tog vi bilen till Landvetter i Göteborg, när vi kommer fram och ska checka in säger dom att det inte går något plan från Göteborg till Malmö (där vi skulle mallanlandat you know) så vi måste sätta oss på en 3½ timmas buss från Gbg till Malmö, kul... Bra start på dagen...

A i alla fall när vi kom fram till malmö var klockan 13.15 och då fick vi tiden att planet skulle lyfta runt 15:30 - great ännu mer väntan, men de kommer mer - då ändrade dom sig igen, planet skulle lyfta 16:20.
När vi äntligen fick stiga på planet hade några jävlar som skulle till Mallorca stigit på vårat plan på något sätt, så vi fick sitta 45minuter i planet för deras "skull".
 Resan från Malmö till Antalya i Turkiet tog 3:08 timmar, lagom lång - maten var äcklig btw, haha..

När vi landade i Antalya var klockan 21.30 (lokal tid, för er var den 20:30) ca, och en tjej från Solresor sa att det var 33grader ute, vi ba "nä kan det stämma?" men när vi lämnade Türkiye Airport blev det som en vägg mellan ute och inne - så varmt och skönt!
Vi steg på en buss som skulle ta oss till vårat hotell - Mirside Tropic Hotel - det tog ca 1h med buss.

När vi kom till hotellet fanns det en tv där Sverige-Ryssland spelade, vilka loosers vi är , nä skämt åsido.
 Klockan var såpass mycket att vi bara satte oss utanför pool-baren och tog gratis dricka - vi hade all inclusive!
Vi la oss för att sova...
The end of the first day.


Day 2; Torsdag
Vaknade runt 9, för hotellet tog bort frukosten runt 10, men vem vill sova bort hela dagen när man är i Turkiet?
Vi åt fruskost sen bytte vi om till badkläder och hoppade i den 26 gradriga poolen.
Gjorde vattengympa med tyska Yvonne som ledare för första gången, riktigt kul =)
Sen tog vi en buss/bil till havet, vårat hotell hade en egen liten restaurang och solstolar osv på stranden =)
På denna restaurangen sprang det runt 3 chihuahuar, två valpar och en vuxen - sååååååå söta, men smala var valparna =/
Här är ena valpen, ser lite konstig ut där men var så söt och liten och gick runt och flämtade i 40grader värmen - stackarn!
Den andra valpen var såååå lik Kenzas Armani, den tredje var vuxen och beige till färgen

På kvällen var det runt 28 grader, skönt som satan =)
Så efter vi käkat den konstiga turkiska maten gick vi ut och gick lite längs med vägen där några klädaffärer fanns och så.

Pappa tog kort på mej och Coffe (min lillebror) vid poolen efter vi käkat, sen kom en tysk gubbe fram (tyskar öveeerallt i Side) och sa att han kunde ta kort på oss tre (mamma var på hotellrummet en sväng) såhär blev bilden:


Day 3; Fredag
Fredag bestod till mestadels av att bara ligga och slappa vid poolen.
Det var så varmt att man inte orkade gå eller göra någonting, värmen var runt 38-45grader på dagarna
HAHAHAHHAA, dam- och herrtoaletterna hette "Bayan" - dam och "Bay" - herr ^^
Våran sorts humor då, haha..

Vi spelade även Dart, det sprang runt typ 10 stycken unga människor som frågade heela tiden om vi ville göra; step-up, vatten gympa, dart, osvosvosv. shit vad jobbiga dom var!
A i alla fall, det var ganska kul, för mamma vann över alla som var med och spelade den omgången, pappa kom två och coffe kom sist haha
Tog kort när broder min dök i, haha... hade lite tråkigt =P

 På kvällen var vi ute och "shoppade" hittade äntligen en Lois Vuitton väska, velat ha en länge.
Vi bokade även en båttur hos en kille, han skrev upp allt med mitt namn.
Måånga turkar frågade pappa vad jag hette och hur gammal jag var, vissa frågade mig själv.
På både tyska och engelska och skakade hand, fast dom släppte aldrig greppet..
Sa att jag var 16 till en gubbe , han ba "jaha vad synd" man ba vafan tänkte du då? Usch...
En annan tyckte jag såg ut som 24-25 år, haha litte fel =P
Sen på kvällen satte vi oss på en restaurang där en turk sa hela tiden "hej min älskling" "varsågod min älskling" till mig, haha, han tog ut stolen åt mej och log hela tiden ^^
När vi satte oss ner för att ta en dricka, (jag beställde en Cosmopolitan, och dom får inte ens servera alkohol till dom som är under 18år, hehe) så spelade Turkiet-Kroatien fotboll
Jag hejade på Kroatien dels för att jag är 25% kroatisk och alla andra var turkar eller tyskar, haha.
Men det blev förlängning och straffar och tillslut vann Turkiet, jäävlar vilket liv det blev!
Först dansade alla kypare inne i restaurangen sen ute på gatan i en korsninig tutade maassa bilar, och folk skrek och sprang runt med turkiska flaggan, folk sprutade med eld från munnen ni vet.
En polisbild åkte förbi med sirenerna på och bara var jätte glada, haha..


Day 4; Lördag
Vi badade och solade idag igen, alltid lika skönt =)
Fast denna gången hade jag heeela poolen för mig själv, haha...

På kvällen var pappa med i en teater - Snövit och de sju dvärgarna, fast zorro, Robin Hood och en bebis var också med haha..
Gissa vad pappa var? Bebisen så klart, så han blev kallad "baby" resten av veckan, haha..
Bild till vänster: Pappa och Marina (var prosit av dvärgarna) och högra bilden pappa och "Here we gooo, letz gooo" (så sa han heela tiden,haha vet ej vad han heter dock) Han var typ en kåtbock, juckade på allt och alla i teatern.


Day 5; Söndag
Vaknade vi lite extra tidigt endast för att vi hade bokat en tur med en båt, en dolphin tour - eller något.
En buss plockade upp oss utanför hotellet redan klockan 9 på morgonen, sen åkte vi till Side hamn där maassa båtar var.
Vi fick en ganska gammal båt, i alla fall mot den som stod brevid, den hade en rutschkana GENOM båten och i till vattnet och sackosäckar, psst fusk =P

Först åkte vi i en timma med båten där vi åkte till en vik där en å var på ena sidan där det var 15 grader i sötvattnet sen på andra sidan var det havsvatten med 27 grader - lite kul =P
Sen fortsatte vi ytterligare säkert 1½-2h med båt till Cleopatra Beach, fast vi gick aldrig på stranden för vi var på en skit ö mitt emot. När vi skulle stiga av båten fastnade jag med min fot i en liten nerhöjd - haha - och hade kamera och handduk i höger hand, min flip-flop flöt iväg en bit ut i havet (men en snäll svensk simmade ut och hämtade den, tack!) och hela min handduk hamnade i vattnet och kameran klarade sig preciis. Men den måste nog fått lite vatten på sig sen i alla fall för efter det så kollapsade våran kamera. Typiskt mej....


På vägen tillbaka åkte vi längre ut för att vi skulle få syn på några delfiner, det var 70% chans att få se några, tror du vi såg några? Nej! Suck, men dom som åkte 2 dagar innan oss hade sett 16 st som simmat med längs båten - sicken dröm!
Och sen åkte vi in i en gränd för att få syn på sköldpaddor, men vi såg bara något svart som rörde sig på botten (vattnet var så klart ja) och såg två på ytan en bit bort, lite av huvudet och skalet.
Det var så varmt denna dag att delfinerna var ännu längre ut i havet och sköldpaddorna höll sig på botten av havet, suck.
Såå typiskt!

Day 6; Måndag
Idag var vi hela dagen vid poolen.
Sen på kvällen åkte vi in till Side med en buss, fast det var inte så mycket till stad - mer shoppingpalats ^^
Det fanns även ett Turkiskt Ullared, haha. Det var svenskar som hade den affären.


Vi käkade på en restaurang med ett par från skåne som vi lärde känna.
Shit vad dyrt det var att äta och dricka, kolla bara den stora fantan. 0.5liter = 3 Euro

Day 7; Tisdag
Idag var vi vid havet hela dagen i princip.
Värmen låg på 43 grader ca, så det var varmt men havet låg runt 28 grader så lite svalkande var det , haha.
Vi käkade på restaurangen och såg havet bara några meter bort, jätte mysigt och skönt
Här är lite av den beiga hunden, ville aldrig stå stilla, haha..

Toffe och jag åkte jet-ski , det var kul det,
men det var för mycket vågor, lite synd sen lutade även jet-skin åt höger, vilket var jobbigt
Jag och bror delade en då det kostade 30 euro för att åka 15 minuter!
Sen köpte vi även en cd-skiva för 20euro där en gubbe tog massa kort på oss innan vi åkte och undertiden vi körde ute på havet, den första bilden har pappa tagit.

Jag var ju grym, hahah...
Sen på kvällen tog vi massa kort med en Photo Shop gubbe från hotellet, tog runt hotellet och nere på beachen.
Blev många fiina kort.



 Kolla min snygga bror , hehe...



Day 8; Onsdag
Jahapp, då vart det sista dagen, veckan gick risigt fort.
Vi hann med att bada och sola på f:m för bussen till flygplatsen gick 13.15

Vi åkte buss i en timma, sen på flygplatsen checkade vi in, köpte lite snacks och sprit och så.
Sen satte vi oss på planet runt 16.40, och det lyfte lite senare än beräknat, skulle lyft 16.45.
Vi var i malmö 30minuter senare än beräknat, sen åkte vi till Göteborg - med flyg tog 35minuter.
Sen när vi gick ut ur flygplatsen var det ca 12 grader, fyfasiken! Det var 43 grader när vi lämnade turkiet, fiffan..
Sen var vi hemma =)

Övriga bilder;

Mirside Tropic Hotel,
vårat nummer var 714
 Utsikt mot poolen på ena balkongen
 Utsikt mot gatan och liite av havet på andra balkongen
 Hotellrummet
 Nyvaken becca ^^
 Lite bränna fick man i alla fall, hehe.
 Jävla rabies myggor det var där då, kolla märkena?

Det tog låååång tid att skriva detta inlägg då jag började med att skriva "god morgon" haha, klockan är nu 15:25.
Har skrivit inlägget, lagt in bilder, tittat på massa kort och chattat lite.
Får väl ringa P snart, han ville va den första som va med mig tydligen, hehe...
Om jag ens orkar göra något? Nää, tråkväder ute nu, sitter och tänker på att jag hade kunnat legat i 28 grader stilla havet med 42 grader i luften, näfyfan...

Kommentera gärna något ^^

Hörs senare!


Xo Xo Rebecco

Xo Xo Rebecco

Kommentarer
Postat av: carolinhe

gaah "modell" bilderna e skit snygga ju :O aviiiis :D<3

2008-06-26 @ 16:06:20
URL: http://caaroliinhe.blogg.se/
Postat av: Kyra

Åhhh jag läste hela inlägget och bara skrattade och log hela tiden. Ni verkar ha haft så roligt. Och SÅÅ FINA bIldeR!! Mammas i på hennes dator fungerar inte heller så får damp ja med så förstår hur du kände^^ Men det var jätte fina bilder :D



PUssiipuss

2008-06-27 @ 12:44:03

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback