Grease

Idag i skolan hade vi en s.k kulturdag, men jag kallar den temadag...what ever...
I alla fall, det menas med att de är som en slags kabaré (Kabaré, en underhållningsform som framför allt förekommer på restauranger och nattklubbar. Innehållet kan variera, och innehålla sketcher, sång, dans och varieténummer.).
 De som ville fick spela upp något, vissa sjöng, vissa spelade trummor/gitarr/bas/piano/fiol och det jag gjorde var en pjäs.
 Går i draman, som jag gjort i 3år på min skola, och vi har förberett en pjäs av filmen Grease som jag sagt innan.
 Det gick bra, gjorde den i två gånger.
Min skola har 4 olika hus (uppdelad på 4 typ) och först kom hus 1 och 2 sen paus sen hus 3 och 4.
Så det som man missade i första, gjorde man i andra.
T.ex i första så skulle jag gå bort från scenen i mörkret och går på en mikrofon jävel som står mitt i och tappar allt jag höll i, fan haha.. Tur att det var mörkt i alla fall  ^^
Sen var det några som dansade, sjöng, en spela kurdiska trummor, spela fiol och yeah you name it.



(Bilderna tagna från google.se)

Sitter just nu på kontoret och kan inte lägga in bilderna, så lägger in dom sedan när jag är hemma.
Jag spelade Janny i Grease, för den som ville veta ^^
Tror Janny sitter till vänster med rosa jacka på kortet (över), eller? haha, själv vet man inte ^^

Sen ska jag och mamma troligtvis ut och cykla, ska tvinga ut henne!
Imorgon har jag någon vanilg lektion sen ska alla nior dansa, lära oss foxtrott & bugg & vals.
Sen efter det ska jag dansa till 6 sen klockan 7 ska jag vara i parken i min by och då ska min skola (8or och 9or) ha en s.k antidrogdans.
Där ska vi vara till 21.30. Vi ska dansa det vi lärt oss under dagen, och dansa ehmm linedance elle något.
Antidrogdans = dans utan droger ;)

Men skriver sen, då lägger jag även in bilderna.

Hörs sen!
Ut med dig i solen nu!

Xo Xo Rebecco
Xo Xo Rebecco

Kommentarer
Postat av: tina

Vfr bloggar du inget??:O :S

2008-05-17 @ 18:22:37

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback