Day twentyone ,

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Det första som ploppade upp i huvudet på mig var den 25 Augusti 2010, dagen jag fick körkort.

Jag bokade min körlektion och teori ett tag innan, blev redan då nervös.
Och de sista två veckorna hårdpluggade jag teori, de två sista veckorna av mitt sommarlov.

Den 23 Augusti for jag och mami till Borås där provet skulle göras.
Såå nervös jag var när jag var klar och det stod "Är du säker på att du vill rätta?"
Jag blev osäker, men tänkte "vinna eller förlora" - och jag vann!
Jag fick 57/62 då 52 är godkänt, skulle försöka hålla minen men det gick inte när jag fick syn på mami.

Dagen efter började skolan, var som vanligt.
Dagen efter det gick jag på skolan på morgonen och for sedan till Alingsås för själva uppkörningen!
Såå nervös, benet skakade när jag tryckte ner kopplingen, rabblade massa onödiga ord till min körskolelärare på min allra sista körlektion på 30 min innan uppkörningen.
Men när tiden var slagen skakade hand med killen som skulle åka med mig i bilen.
Det var då nervositeten släppte, han var såå lugn och snäll!

Vi gjorde alla övningar.
Och när vi parkerade och han sa "du är godkänd"  - VILKEN LYCKA OCH LÄTTNAD, guud!

Jag ringde mamma (hon var i Malmö) och började lipa, haha tönt som jag är men blev så glad!
Att jag klarade både teori och uppkörning på första gången var lycka av att jag gjort något bra!

Så detta var allt en upplevelse, och sedan att få köra själv utan skylten - ännu mer lycka!! ♥



Xo Xo Rebecco

Kommentarer

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback