Alanya, Turkiet 2010



Fick mig en fråga om hur hotellet var när jag var i Turkiet i somras.
Och kan ju svara att det var ett mycket fint hotell!
50 m till stranden, all inclusive, mini golfbana u name it för ett bra hotell.

Det är även ett nordiskt hotell!
Så de pratade på svenska i högtalarna.
För det fanns bara Svennar, danskor, norrmän och finnar där!

Dock låg det några km till Alanya och några km till Antalya, så vi låg mitt emellan mitt i ingenstans.
Så det fanns inga stånd eller "marknad" utanför hotellet som det brukar finnas.
Man var tvungen att ta bussen in till Alanya (kostade inte alls mycket)
Jag gjorde aldrig det, alldeles för varmt att gå på "stan" under dagen.
Dock åkte jag och en kompis in med taxi 2 kvällar, och det kostade 150 svenska kronor för 9 km.
Inte alls dyrt!

Om man bara vill chilla på ett hotell med bra service och underhållning och en nära underbar strand med massa aktiviteter som vattenscooter m.m., och egna strandsolstolar (!), så är Pascha Bay perfekt!
Och vill man besöka Alanya eller Antalya fungerar buss och taxi utmärkt!
Så skulle kunna rekomendera detta hotell! :)
Himla god frukost och mat/dessert också!

Denna fråga fick mig att tänka tillbaka på vår resa, fy vad skönt det var!
Här kommer ett urval av bilder:


Härlig strand   -  Go "bar"



Nära till stranden, och fanns en "brygga" där man kunde hyra stolarna om man vill ha lite privacy från barn etc.
Dock väldigt dyra stolar, låg aldrig där!



Bild från hotellrummet första kvällen!
var 30 grader när vi landade, mhmm ♥



Turkiets öl Efes är mycket god måste jag bara säga!
(Dock äre inte Efes på bilden!)



Är så lycklig i värmen!




palmer ♥



Det var röd flagga en kväll, det har himla höga vågor.
Svårt att få det på bild, så tog lång slutartid och fick fram "ångan" på vattnet istället.
På bilden är det hotellet "next door".




Poolen och hotellet
Bild lånad från HÄR.

Nu ska jag hoppa i säng och drömma om utomlandsresa, som hade suttit fint!

Sov så gott ♥

Xo Xo Rebecco

Kommentarer
Postat av: Mick - Gud hatar mig

Tjena! :) Schysst blogg du har! Kolla gärna in min och kommentera vad du tycker. Ha det bra! :)

2011-01-22 @ 03:16:04
URL: http://mcmick.blogg.se/
Postat av: rina

fin blogg!

2011-01-22 @ 10:47:03
URL: http://rinaslife.blogg.se/
Postat av: Essey

Hej fin blogg :) Kommentera gärna min också :)<3

2011-01-22 @ 11:24:49
URL: http://esseys.blogg.se/
Postat av: danila

Hej allr bra med dig ? :)



btw fin blgg :D

2011-01-22 @ 12:24:52
URL: http://danila.blogg.se/

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback