Day five ,

Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek...
Love...
Liefde...
Dashuri...
Kærlighed...
Rakkaus...
El amor...

Man kan ha olika sorters kärlek.
Jag har kärlek till min familj, släkt, vänner, våra hundar, sommaren o.s.v.

Man kan älska saker olika mycket och på olika sätt.

Finns inget rätt och fel, det är individuellt.

Hittade ett bra citat:

"En sak är säker, kärleken lämnar ingen oberörd. Kärleken skiljer sig också beroende på om den är besvarad. Är du lyckligt kär känner du dig oövervinnerlig, är du däremot olyckligt kär kan det kännas som om hela världen rasar samman."

Min kärlek till mina föräldrar kommer vara stark så länge jag står på denna jord, detsamma till min lillebror.
Kärlek är där jag känner mig trygg och omtyckt för den jag är.
Förälskelse är något helt annat, där är det kärlek till sin partner.

Men kärlek för mig ligger varmt om hjärtat och kan inte direkt sätta fingret på vad det är.
Det bara finns, och man känner det.

Förörvigt är kärlek ett så himla fint ord! ♥

Xo Xo Rebecco

Kommentarer

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback