Day twenty five


Dag 25 – En första


Hmm en första?
Vad fan ska man välja här?
Precis vad man vill?

Min första kyss finns redan, första sex (neee inte här) ,
första tand som lossnat (minns jag inte ens), första skoldagen (ofta man minns).
Näe men satan, kommer inte på något... vänta lite...

FÖRSTA GÅNGEN JAG FLÖG
, alltså med ett flygplan - jag är inte Peter Pan!

År 2006 skulle jag åka till Kroatien men blev tjurig över att vi skulle bila och inte flyga, hade ju aldrig flygit innan!
Men år 2008 fick jag testa på det första gången, och då bar det av till Side, Turkiet.

Men grejen var att vi skulle flyga från gbg-malmö och sedan till Antalya.
Men vårt flyg gick inte, det var något fel med planet så vi fick åka en JÄVLA BUSS från gbg till malmö på över 3 timmar.
och sedan fick vi vänta i drygt 2-3 timmar på malmös flygplats innan skitplanet kunde lyfta.
Vi fick gratis macka på flygplatsen pga förseningen, gulligt av dem...

Men i alla fall.
Vi satte oss på planet, jag vid rutan så exalterad!
Mamma var nervös (hon hatar att flyga), och planet började sakta åka framåt "känns som att åka bil" sa jag, sedan "tog de fart" och åkte snabbare o snabbare och sedan började lyfta, jag tog typ 50 bilder på bara upplyftningen och det var en sån känlsa!
Jag kände mig fri och lycklig för att äntligen ha flygit och kunde får skryta om det inför alla andra som redan flygit massa andra gånger.

Älskar när planen "svänger" i luften, de liksom lutar sig snett och man ser så hela marken.
Landningen var också fräck att det gick så smidigt.

Och nu har jag flygit till 4 (??) länder efter detta.
Börjar bli en vana. Skoja...

Det är en fräck känsla i alla fall, i love it♥


Flyget till Egypten 1/4-2009
Xo Xo Rebecco

Kommentarer

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback