Home sweet home ,

Nu är jag hemma efter ca 31 timmars vistelse på sjukhuset.

Vad gjorde du när du kom dit?
Jag fick byta om (snygga kläder...), sätta dropp i armen (aj jävla nål) och ta sömntablett och panodil.

Hur lång tid tog operationen?

Jag åkte till operationssalen 07.40 och åkte därifrån 14.20. Och när jag skriver åkte menar jag att jag åkte på sjukhussängen, hehe. Så ca 6 timmar.

Gjorde det ont?
Bedövningssprutorna i ljumsken gjorde ont as hell, och resten gick väl bra. Jag hade typ två extragångar i mitt hjärta som dem ville få bort. Den ena frös dem bort på typ -30 grader om inte mer och den andra brände dem bort på runt +70 grader. Det brännande kändes må jag lova. Grät den sista gången de skulle bränna på 70 grader i 30 sekunder, jag fick andnöd, kunde inte andas och tårarna rann.
Att sedan få se katetrarna dem drog ur min kropp var en konstig känsla, dem var ganska tjocka ändå.
De satte upp katetrar med elektroder från min högra ljumske och sedan upp till hjärtat från vänster och höger.

Vet inte hur mycket smärtstillande dem gav mig och hur många bedövningssprutor i ljumsken. Efter några stycken i ljumsken, kändes inte nålen av sen. Bara när han höll på med katetrarna, aj...

Hur kändes det efteråt?
Det kändes väl okej? Fick inte röra mig på 3 timmar efter operationen, och när man ställde sig upp blev det tungt för hjärtat och ont i ljumsken.

Hur känns det idag?
Idag har jag lite "ont" i hjärtat, när jag andas djupt, eller gäspar, och ljumsken är blå, blodig och svullen. Haltar mig fram lite halvt som halvt. Men inte så konstigt att jag har ont i hjärtat, de brände ändå med 70 grader, det hade ju blivit brännskador om man värmt med 70 grader på huden.

Cred till sjuksköterskorna som var med mig på operationen! ♥

Kan ju säga att jag drog ned medelåldern ganska rejält där, hehe.
Sysselsatte mig med att kolla på säsong 1 av scrubs, hade med mig datorn, hehe.



Xo Xo Rebecco

Kommentarer

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback