Tansköterska

Något jag velat bli i 4-5 år är tandsköterska.
Velade mellan tandtekniker, tandhygienist och tandsköterska.
Men vill mest det sistnämnda!

Var hos studievägledaren idag och pratade om mina chanser.
Men de verkar ej vara så stora.
Utbildningen finns lite varstans , men jag vill bo hemma eller plugga distans.
Vill ej ta studielån.

Borås är närmast och bäst, MEN (hatar detta men...) medelbetyget ska ligga på 15.42, mitt ligger på 13.4....
OCH så ska dessutom det inkomma en ny lag gällande vuxenutbildning/komvux, att kommunen måste godkänna (handlar om pengar osv), himla tråkigt för de kommer säkert säga nej då vi inte har så mycket pengar numer...

Men jag ska söka i alla fall. Och hålla tummarna, hårt!
Kommer ju bli inneboende hos min pojkvän i så fall, hehe.

Sen fanns det i Kungsbacka, var distans så man åkte dit 2 ggr/månad , men de fanns inget startdatum för nästa gång... :(Kanske dröjer 1-5 år liksom?

Kollade även Mariestad, men de börjar år 2014. För långt bort , vill söka nu!
Sen resten av städerna är Umeå, Södertälje, Malmö etc.

Så, blir söka borås och hålla tummarna. Får börja kolla på annat jag skulle kunna tänka mig bli också. tyvärr.

Xo Xo Rebecco

Kommentarer

Kommentera här:
(Kommentarer som anses som taskig raderas, så tänk innan du skriver!)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback